Skip Navigation
 

regulamin


Ta strona używa cookies


Ten sklep internetowy korzysta z informacji zapisanych za pomocą plików cookies, które pozwalają zwiększać Twoją wygodę. Z plików cookies mogą także korzystać współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Dla Twojej wygody założyliśmy, że zgadzasz się z tym faktem, ale zawsze możesz wyłączyć tę opcję w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystanie z tej strony bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci komputera.


Regulamin sklepu


Sklep internetowy prowadzony jest przez firmę BAFOMET; Nr NIP: 813-276-38-68; REGON 180200050 z siedzibą 35-069 Rzeszów, ul. Kopernika 3/8.
Nazwy producentów i marki fabryczne należą do ich właścicieli i prezentowane są na stronach sklepu wyłącznie w celach informacyjnych.



Składanie zamówienia

  1. Sklep internetowy prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem sieci Internet.
  2. Zamówienia są przyjmowane poprzez formularz zgłoszeniowy, w wyjątkowych sytuacjach e-mailem na adres bafomet@bafomet.pl.
  3. Po złożeniu zamówienia klient dostaje e-mailem informację o jego przyjęciu. Realizacja zamówienia rozpoczyna się:
    • w przypadku zamówień płatnych przelewem - w 48h po zaksięgowaniu wpłaty na rachunku,
    • w przypadku zamówień z wysyłką za pobraniem - w 48h po przyjęciu zamówienia. Podstawowym warunkiem realizacji zamówienia jest prawidłowe wypełnienie formularza adresowego zamówienia. Termin 48h dotyczy dni roboczych - np. zamówienia złożone w piątek są wysyłane w poniedziałek.
  4. Zastrzegamy sobie prawo odmowy realizacji zamówień wzbudzających wątpliwości, tzn. w których brakuje numeru telefonu lub adresu e-mail. Są one niezbędne do potwierdzenia zamówienia.
  5. Zamówienia można składać przez całą dobę.
  6. Do każdego zamówienia wystawiana jest faktura VAT. Faktura VAT wystawiana jest w chwili, gdy wszystkie zamówione przez Klienta towary są skompletowane i gotowe do wysyłki.
  7. Klient może wprowadzić zmiany w zamówieniu do momentu rozpoczęcia realizacji zamówienia.
  8. Klient może wycofać złożone zamówienie telefonicznie tel. (017) 852-66-66 lub mailem bafomet@bafomet.pl. Klient może anulować zamówienia do momentu, gdy przygotowana paczka nie zostanie nadana. Nie dotyczy to jednak wyrobów przy których zaznaczone jest, iż są wykonywane na indywidualne zamówienie, a które są już w zaawansowanym etapie produkcji.
  9. Wszystkie ceny podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca od chwili złożenia przez klienta zamówienia i nie ulega zmianie nawet w przypadku wzrostu cen wyrobów w sklepie.
  10. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie, wprowadzania nowych towarów do oferty sklepu internetowego, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach sklepu bądź wprowadzania w nich zmian.
  11. Do każdego zamówienia doliczane są koszty przesyłki, chyba, że odbiór będzie osobisty w salonie sprzedaży.



Wysyłka

  1. Dostawa towaru odbywa się w wybrany przez klienta i określony w zamówieniu sposób.
  2. Czas realizacji przesyłki = czas zapakowania produktu i wynosi do 24h roboczych. Należy do niego doliczyć czas dostawy przez firmę kurierską - najczęściej firmy kurierskie dostarczają paczki na następny dzień po odebraniu go z naszego magazynu, nie później jednak niż w 2 dni robocze.
  3. Do ceny zamówionego towaru należy doliczyć koszt wysyłki.
  4. Klient może wybrać następujące formy odbioru zamówionych towarów:
    • odbiór osobisty - gratis
    • wpłata na konto z góry - 20zł
    • wysyłka za pobraniem - 30zł
  5. Podane ceny dotyczą paczek do 10kg (łączymy kilka zakupionych towarów w jedną paczkę) wysyłanych na terenie Polski.
  6. Cenę wysyłki paczki o większym ciężarze lub za granicę ustalamy z klientem indywidualnie.
  7. Przesyłki zagraniczne muszą być opłacone w całości przed ich nadaniem.



Paragon czy faktura

  1. Domyślnie na sprzedawane towary wystawiamy paragony, które są podstawą gwarancji.
  2. Jeżeli do zamówionego towaru mamy dołączyć fakturę prosimy koniecznie o taką informacje w polu "Komentarz do zamówienia" oraz dane do jej wystawienia. Jeżeli adres do wysyłki ma być inny niż z faktury prosimy również o wyraźne tego zaznaczenie.
  3. Jeżeli dostali Państwo towar wraz z paragonem, a oczekują Państwo faktury - fakturę VAT możemy wystawić po zwrocie paragonu listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
  4. Fakturę VAT możemy wystawić do 7 dni od dnia sprzedaży z paragonu ( Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 25.05.2005 Dz U z 2005 nr 95 poz 798 ze zm ). Po tym terminie nie możemy wystawić faktury.



Ubezpieczenie przesyłek

  1. Wszystkie przesyłki kurierskie są ubezpieczone, zalecamy sprawdzić zawartość przy kurierze.
  2. Jeżeli przesyłka jest uszkodzona - proszę spisać z kurierem protokół szkody w momencie dostarczenia przesyłki, przesłać protokół do nas faxem ( 017 78 52 152 ) lub skan mailem: bafomet@bafomet.pl, a następnie, w ciągu 24h, oryginał protokołu przesłać listem poleconym lub kurierem do naszej firmy i skontaktować się w celu ustalenia wymaganych dodatkowych dokumentów do reklamacji (zrzeczenie się praw do ubezpieczenia i towaru, dane osobowe itd.) a wpłacona przez Państwa kwota, zaraz po uznaniu reklamacji przez firmę kurierską zostanie zwrócona.



Zwroty towaru

  1. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827) Kupujący będący konsumentem ma prawo odstąpić od zawartej umowy sprzedaży bez podania przyczyny w terminie 14 dni od daty wejścia w posiadanie rzeczy przez Kupującego lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od wejścia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części. Aby skorzystać z takiego prawa Kupujący zobowiązany jest poinformować Sprzedającego o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy, składając jednoznaczne oświadczenie, które może zostać na przykład wysłane pocztą na adres: BAFOMET, ul. Kopernika 3/8, 35-069 Rzeszów, może to także zrobić drogą mailową na adres bafomet@bafomet.pl. Jeżeli Kupujący skorzysta z możliwości złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, Sprzedający prześle Kupującemu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (np. pocztą elektroniczną).

    Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Kupujący będący konsumentem wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

    W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedający zwraca Kupującemu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedający został poinformowany o decyzji Kupującego o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrotu płatności Sprzedający dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Kupującego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie Kupujący zgodzi się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Kupujący nie ponosi żadnych opłat w związku ze zwrotem płatności przez Sprzedającego. Sprzedający ma prawo wstrzymania się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia mu dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

    Zwracaną w związku z odstąpieniem od umowy rzecz należy odesłać lub przekazać na adres: BAFOMET, ul. Kopernika 3/8, 35-069 Rzeszów, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Kupujący poinformował Sprzedającego o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Kupujący odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni.

    Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy w związku z odstąpieniem od umowy. Zwracany w związku z odstąpieniem od umowy towar musi być kompletny (wraz z pełnym wyposażeniem i akcesoriami, stanowiącymi jego integralną część). Zaleca się należycie zabezpieczyć odsyłany towar tak, aby zapobiec jego uszkodzeniu w transporcie. Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenia wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. W razie zmniejszenia wartości zwróconej rzeczy lub dostarczenia jej w stanie niekompletnym firmie BAFOMET przysługuje prawo do

    dochodzenia od Kupującego odszkodowania, w zakresie dozwolonym przez obowiązujące przepisy prawa. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w przypadkach wymienionych w art. 38 pkt 1 – 13 ustawy o prawach konsumenta, tj. w szczególności w przypadku umowy:
    - w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb
    -w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
    -w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    -w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
    -w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
  2. Nie odbieramy paczek za pobraniem.



Reklamacje

  1. Sprzedający zobowiązany jest do dostarczenia zakupionej przez Kupującego rzeczy bez wad. Regulacja odpowiedzialności Sprzedającego za wady rzeczy zawarta jest w przepisach art. 556 i nast. Kodeksu cywilnego.

    Jeżeli po przejściu własności towaru na Kupującego stwierdzi on, że towar posiada wady fizyczne, Kupujący wedle własnego wyboru może:
    -skorzystać ze świadczeń gwarancyjnych bezpośrednio w serwisach wskazanych przez Gwaranta lub przeprowadzić procedurę reklamacyjną z tytułu Gwarancji za pośrednictwem Sprzedającego,
    -złożyć Sprzedającemu reklamację z tytułu rękojmi za wady (podstawa prawna – Kodeks cywilny).

    W przypadku wybrania reklamacji z tytułu rękojmi za wady Kupujący powinien w szczególności wskazać na czym jego zdaniem polega wada towaru, kiedy została ona stwierdzona, czego Kupujący domaga się od Sprzedającego oraz podać swoje dane kontaktowe. Wraz z reklamowanym towarem należy przesłać Sprzedającemu komplet dołączonych do towaru akcesoriów.

    Transport reklamowanych towarów z tytułu gwarancji za pośrednictwem Sprzedającego, bądź rękojmi odbywa się na zlecenie i koszt firmy BAFOMET za pośrednictwem wybranej przez nią firmy kurierskiej.

    Sprzedający poinformuje Kupującego o sposobie rozpatrzenia jego reklamacji. W przypadku nieuznania reklamacji skierowanej do Sprzedającego przedstawi on uzasadnienie swojej decyzji.

    Zaleca się, aby Kupujący odbierając przesyłkę z towarem pokwitował jej odbiór w obecności kuriera z jednoczesną adnotacją, że przesyłka została dostarczona w stanie nieuszkodzonym albo, że przesyłka nosi ślady uszkodzenia z jednoczesnym opisem tych uszkodzeń.

    Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi za wady jedynie w przypadku stwierdzenia wady przed upływem dwóch lat od wydania towaru Kupującemu (art. 568 § 1 Kodeksu cywilnego).

    W przypadku, gdy Kupujący nie zgadza się z decyzją Sprzedającego o odmowie uwzględnienia reklamacji, Kupujący może skierować sprawę pod rozstrzygnięcie sądu powszechnego. Jeżeli Kupujący jest konsumentem i chce rozwiązać spór ze Sprzedającym bez kierowania sprawy do sądu powszechnego, to może skorzystać z alternatywnych metod rozstrzygania sporów, tj. zwrócić się o mediację lub rozstrzygnięcie sporu do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego (dalej jako „sąd polubowny”) działającego przy właściwym Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, składając odpowiedni wniosek (tj. wniosek o wszczęcie i przeprowadzenie mediacji albo wniosek o rozpoznanie sprawy przez sąd polubowny). Formularze wniosków, o którym mowa powyżej, są dostępne w sekretariacie każdego sądu polubownego oraz na stronach internetowych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej. Skorzystanie z alternatywnych metod rozstrzygania sporów jest możliwe tylko i wyłącznie, gdy obie strony wyrażą zgodę na rozstrzygnięcie sporu w tym postępowaniu. Rozwiązanie sporu w drodze mediacji ma charakter dobrowolny i nie podlega egzekucji administracyjnej ani sądowej; nie służy od niego odwołanie. Skorzystanie z mediacji nie wyłącza możliwości wystąpienia z powództwem do sądu powszechnego lub skierowania sprawy do sądu polubownego. Wyrok sądu polubownego lub ugoda przed nim zawarta mają moc prawną na równi z wyrokiem sądu powszechnego lub ugodą zawartą przed sądem powszechny po ich uznaniu przez sąd powszechny albo po stwierdzeniu przez sąd powszechny ich wykonalności. Kupujący, będący konsumentem, ma również prawo skierowania sprawy do rozpatrzenia przez miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów lub może zasięgnąć informacji u właściwej miejscowo Federacji Konsumentów.

  2. Nie odbieramy paczek za pobraniem.



Gwarancja

Wszystkie towary dostępne w sklepie objęte są gwarancją producenta lub firmy.



Ochrona danych osobowych Klientów

Wszelkie dane osobowe uzyskane w trakcie działalności sklepu są poufne. W żadnym wypadku ani w żadnej formie nie będą ujawniane innym osobom ani innym podmiotom zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. "O ochronie danych osobowych". Zgodnie z tą ustawą Klienci mają prawo do wglądu w swoje dane, do ich poprawiania oraz wniesienia żądania o zaprzestaniu ich wykorzystywania.